W tym kierunku w Swej
nieskończonej mądrości i doskonałości wykonania zmierza Bóg. Nikt nie może Go
od tego odwieść ani pomieszać Mu szyków. Ponieważ Bóg jest wszechwiedzący, nie
mogą zaistnieć żadne nieprzewidziane okoliczności, żadne katastrofy. Ponieważ
jest On najwyższą suwerenną władzą, Jego polecenia nie mogą być zmienione, ani
Jego autorytet podważony. Ponieważ jest wszechwładny, dysponuje On
wystarczającą siłą do osiągnięcia zamierzonych celów.
Sprawy nie przedstawiają się
jednak tak prosto, jak może to co niektórym sugerować wyżej wymieniony szkic.
Nieprawość nie próżnuje. Na wyznaczonym przez Boga rozległym polu toczy się za
przyzwoleniem Boga coraz gwałtowniejsza walka między dobrem a złem. Bóg w końcu
zrealizuje Swój plan, lecz skoro walka ta nadal toczy się na ziemi, my, jako
istoty odpowiedzialne, w zastanej sytuacji musimy podejmować decyzje o
charakterze moralnym. Niektóre rzeczy zdeterminowała wola niezależnego Boga. Do
nich należą prawo wyboru i konsekwencje tego wyboru. Bóg obiecał, że wszyscy,
którzy dobrowolnie w duchu posłuszeństwa i wiary oddadzą się Jego Synowi
Jezusowi Chrystusowi, otrzymają życie wieczne i staną się synami Bożymi.
Oświadczył też, że wszyscy miłujący ciemność i trwający w uporze przeciwko
najwyższej niebieskiej władzy pozostaną w stanie duchowego wyobcowania, aż w
końcu na zawsze wydani zostaną śmierci na wieki.
Sprowadzając to do wymiarów bytu
jednostkowego, dochodzimy do kilku niezmiernie istotnych i bezpośrednio nas
dotyczących wniosków. W rozgrywających się wokół nas konfliktach moralnych
każdy, kto jest po stronie Boga, jest po zwycięskiej stronie i nie może
przegrać. Ktokolwiek jest po przeciwnej stronie, będzie pokonany i nie ma szans
na zwycięstwo. Jest to absolutnie pewne. Ślepy los nie może tego odwrócić. Mamy
swobodę wyboru po której stronie być pragniemy, ale nie mamy możliwości
negocjowania warunków. Dzięki miłosierdziu Bożemu możemy odpokutować zły wybór
i uniknąć Jego konsekwencji przez dokonanie nowego, właściwego wyboru. Inne
możliwości ruchu nie są nam dane.
Problem moralnego wyboru
koncentruje się wokół osoby Jezusa Chrystusa. Chrystus wyłożył go prosto: „Kto
nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie” (Mat. 12:30) oraz „Nikt nie przychodzi do
Ojca inaczej jak tylko przez Mnie”. (Jana 14:6) Dobra nowina składa się z
trzech części: ze zwiastowania, z nakazu i z wezwania. Ogłasza ona radosną
wieść o miłosiernym Bożym odkupieniu, nakazuje wszystkim ludziom nawrócenie się
i wzywa ich do poddania się łasce przez zawierzenie Jezusowi Chrystusowi jako
Panu i Zbawcy.
Wszyscy musimy wybierać, czy
pójdziemy za Ewangelią, czy też przez swą niewiarę i odrzucenie jej autorytetu
odwrócimy się od niej. Wybór należy do nas, lecz jego konsekwencje zostały
dawno określone przez Najwyższego Boga. I nie ma od nich odwołania.
A.W. Tozer z książki „Poznanie
Świętego”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz